Code 95
Volgens de Europese wetgeving dient elke chauffeur permanente bijscholing te volgen gedurende minstens 35 uur per 5 jaar
opdat de vakbekwaamheid van zijn rijbewijs D geldig zou blijven.
De chauffeur dient uit elk van de drie thema's 1 opleiding te volgen, en 1 opleiding met een praktijksessie.
Digitale module Ecodrive theorie
1 module kan online gevolgd worden: Ecodrive theorie. Deze module wordt individueel afgewerkt op een computer of smartphone.
Theorie
- de chauffeur ontvangt zijn/haar persoonlijke login, maakt een paswoord aan en kan starten. De chauffeur kan dit doen waar/wanneer het past, ook in verschillende dagen/tijden.
- de module dient afgewerkt te zijn 5 dagen vóór de praktijkopleiding.
Praktijk 4u
- de praktijkopleiding wordt gegeven met een voertuig van uw onderneming, de instructeur komt naar uw onderneming (of naar een af te spreken locatie)

Kalender code-95 bijscholingen
BAAV organiseert code-95 opleidingen in Roeselare, Nazareth en Ham.
Filter op locatie of thema en boek uw opleiding(en).
oktober
Cursusdetails
Deze module wordt individueel afgewerkt op uw computer/smartphone – op eender welk tijdstip. Theorie digitaal de theorie
Cursusdetails
Deze module wordt individueel afgewerkt op uw computer/smartphone – op eender welk tijdstip.
Theorie digitaal
- de theorie wordt individueel doorlopen, de chauffeur werkt dit af eender waar/wanneer, ook op verschillende dagen/tijden. De module hoeft dus niet in 1 keer doorlopen te worden.
- De theorie-module dient afgewerkt te zijn 5 dagen vóór de praktijkopleiding.
Praktijk 4u
- de praktijkles wordt gegeven met een voertuig van uw onderneming, de instructeur komt naar uw onderneming
- schrijf uw chauffeur in > wij stellen u enkele praktijkdata voor
Tijd
Vrij te kiezen (oktober)(GMT+02:00)
Locatie
Ecodrive met digitale theorie
Organisator
Opleiding
MPM081 - thema 1 - opleidingsinstituut Atrium
24okt08:0016:00 in:ATRIUM - GENKEHBOthema 3
Cursusdetails
De cursisten verwerven kennis omtrent wat te doen bij een ongeval. Ze leren de situatie inschatten en waar nodig de juiste maatregelen kunnen nemen of de eerste hulp kunnen
Cursusdetails
De cursisten verwerven kennis omtrent wat te doen bij een ongeval. Ze leren de situatie inschatten en waar nodig de juiste maatregelen kunnen nemen of de eerste hulp kunnen verlenen.
Theorie
- Veiligheid: evalueren van situatie
- Beoordelen van toestand slachtoffer
- Informatie verzamelen
- Wie verwittigen bij een ongeval?
- Bieden van Eerste Hulp
- Reanimatie en AED
- Bespreking van de EHBO verbanddoos voor de chauffeur
- Basisprincipes eerste hulp
Praktijk
- Reanimatie
- Beademing op pop
- AED
- Praktijk casussen
Tijd
24/10/2025 08:00 - 16:00(GMT+02:00)
Locatie
GENK
Sledderloweg 100/2
Opleiding
27okt08:0016:00 in:ATRIUM - MECHELENEHBOThema 3
Cursusdetails
De cursisten verwerven kennis omtrent wat te doen bij een ongeval. Ze leren de situatie inschatten en waar nodig de juiste maatregelen kunnen nemen of de eerste hulp kunnen
Cursusdetails
De cursisten verwerven kennis omtrent wat te doen bij een ongeval. Ze leren de situatie inschatten en waar nodig de juiste maatregelen kunnen nemen of de eerste hulp kunnen verlenen.
Theorie
- Veiligheid: evalueren van situatie
- Beoordelen van toestand slachtoffer
- Informatie verzamelen
- Wie verwittigen bij een ongeval?
- Bieden van Eerste Hulp
- Reanimatie en AED
- Bespreking van de EHBO verbanddoos voor de chauffeur
- Basisprincipes eerste hulp
Praktijk
- Reanimatie
- Beademing op pop
- AED
- Praktijk casussen
Tijd
27/10/2025 08:00 - 16:00(GMT+01:00)
Locatie
Atrium (Mechelen)
ODTH - First Class Logistics, Antwerpsesteenweg 187, 2800 Mechelen
Opleiding
28okt08:0016:00 in:ATRIUM - MECHELENKlantgericht omgaan met lastig en agressief gedragThema 3
Cursusdetails
Tijdens deze opleiding leren cursisten commerciële vaardigheden ontwikkelen om de klant zo optimaal mogelijk van dienst te zijn. Bovendien leert men correct reageren op agressief
Cursusdetails
Tijdens deze opleiding leren cursisten commerciële vaardigheden ontwikkelen om de klant zo optimaal mogelijk van dienst te zijn. Bovendien leert men correct reageren op agressief gedrag om de situatie niet te doen escaleren.
- Hoe omgaan met klanten
- Wat is klantgerichtheid?
- Sociale veiligheid
- Communicatiekenmerken
- Storingen in communicatie en hoe deze voorkomen
- Communicatietechnieken
- Communicatiestijlen
- Lastig gedrag en hoe hiermee omgaan
- Agressief gedrag en hoe hiermee omgaan
Tijd
28/10/2025 08:00 - 16:00(GMT+01:00)
Locatie
Atrium (Mechelen)
ODTH - First Class Logistics, Antwerpsesteenweg 187, 2800 Mechelen
Opleiding
30okt08:0016:00 in:LUST - NAZARETHVolzet!Uw voertuig, uw imagoThema 3
Cursusdetails
Uw chauffeur en uw voertuig zijn hét visitekaartje van uw bedrijf! de chauffeur kan bijdragen aan het imago van uw onderneming. onderwerpen:
Cursusdetails
Uw chauffeur en uw voertuig zijn hét visitekaartje van uw bedrijf! de chauffeur kan bijdragen aan het imago van uw onderneming.
onderwerpen:
- klachtenbehandeling
- in een negatief in beeld komen na ongeval waar verkeerde informatie aan de bron lag, herkenbaar zijn aan uw voertuig
- financiële gevolgen van een geschil
- publiciteit – car als uithangbord
- netheid, onderhoud en herkenbaarheid
Tijd
30/10/2025 08:00 - 16:00(GMT+01:00)
Locatie
Rijscholen Lust (Nazareth)
Savaanstraat 1, 9810 Eke (vroeger restaurant van de Makro)
30okt08:0016:00 in:ATRIUM - MECHELENWegcode en ongevalsaangifteThema 2
Cursusdetails
Wegcode: De chauffeur leert de regelgeving specifiek voor het rijbewijs D, met als belangrijke topics: MBT/MTM, snelheid, stilstaan & parkeren, inhalen, kruispunten en tunnels Ongevalsaangifte: De chauffeur leert een correct gedrag bij ongevallen en leert op een juiste
Cursusdetails
Wegcode:
De chauffeur leert de regelgeving specifiek voor het rijbewijs D, met als belangrijke topics:
- MBT/MTM,
- snelheid,
- stilstaan & parkeren,
- inhalen,
- kruispunten en tunnels
Ongevalsaangifte:
De chauffeur leert een correct gedrag bij ongevallen en leert op een juiste manier hiervan aangifte te doen.
Tijd
30/10/2025 08:00 - 16:00(GMT+01:00)
Locatie
Atrium (Mechelen)
ODTH - First Class Logistics, Antwerpsesteenweg 187, 2800 Mechelen
november
21nov08:0016:00 in:LUST - ROESELAREUw voertuig, uw imagoThema 3
Cursusdetails
Uw chauffeur en uw voertuig zijn hét visitekaartje van uw bedrijf! de chauffeur kan bijdragen aan het imago van uw onderneming. onderwerpen:
Cursusdetails
Uw chauffeur en uw voertuig zijn hét visitekaartje van uw bedrijf! de chauffeur kan bijdragen aan het imago van uw onderneming.
onderwerpen:
- klachtenbehandeling
- in een negatief in beeld komen na ongeval waar verkeerde informatie aan de bron lag, herkenbaar zijn aan uw voertuig
- financiële gevolgen van een geschil
- publiciteit – car als uithangbord
- netheid, onderhoud en herkenbaarheid
Tijd
21/11/2025 08:00 - 16:00(GMT+01:00)
Locatie
Rijscholen LUST - Roeselare Onledebeekstraat
Onledebeekstraat 1
december
16dec08:0016:00 in:LUST - ROESELAREUw voertuig, uw imagoThema 3
Cursusdetails
Uw chauffeur en uw voertuig zijn hét visitekaartje van uw bedrijf! de chauffeur kan bijdragen aan het imago van uw onderneming. onderwerpen:
Cursusdetails
Uw chauffeur en uw voertuig zijn hét visitekaartje van uw bedrijf! de chauffeur kan bijdragen aan het imago van uw onderneming.
onderwerpen:
- klachtenbehandeling
- in een negatief in beeld komen na ongeval waar verkeerde informatie aan de bron lag, herkenbaar zijn aan uw voertuig
- financiële gevolgen van een geschil
- publiciteit – car als uithangbord
- netheid, onderhoud en herkenbaarheid
Tijd
16/12/2025 08:00 - 16:00(GMT+01:00)
Locatie
Rijscholen LUST - Roeselare Onledebeekstraat
Onledebeekstraat 1
januari
Geen opleidingen
februari
Geen opleidingen
maart
Geen opleidingen
april
Geen opleidingen
mei
Geen opleidingen
juni
Geen opleidingen
juli
Geen opleidingen
augustus
Geen opleidingen
september
Geen opleidingen
Opleiding in code-95 in uw bedrijf
De instructeur komt in uw bedrijf de gekozen opleiding(en) code-95 geven.
U zorgt voor de deelnemers en een gepast lokaal.
Wilt u een opleiding in uw kantoren organiseren, of heeft u nog vragen? Contacteer Annelies: 051/22.60.60 - annelies.verslype@busworld.org


Waarom kiezen voor @Forma?
Via @FORMA kan u de hele administratie die gepaard gaat met de verplichte nascholing van uw chauffeurs delegeren. Het betreft het verzorgen van alle betalingen en het aanvragen en opvolgen van alle steunmaatregelen die gepaard gaan met de organisatie van de verplichte nascholing - de fameuze 35 uren - van uw chauffeurs.
Nog vragen? Veerle beantwoordt ze met plezier op
0474 35 46 77 of via e-mail op Veerle@baav.be
Waarom kiezen voor @Forma?
Via @FORMA kan u de hele administratie die gepaard gaat met de verplichte nascholing van uw chauffeurs delegeren. Het betreft het verzorgen van alle betalingen en het aanvragen en opvolgen van alle steunmaatregelen die gepaard gaan met de organisatie van de verplichte nascholing - de fameuze 35 uren - van uw chauffeurs.
Nog vragen? Veerle beantwoordt ze met plezier op
0474 35 46 77 of via e-mail op Veerle@baav.be
