Vandaag zoekt elk autocar- en autobusbedrijf antwoorden op de directe en nijpende uitdagingen die Corona op ons hoofd smijt.
Kostenbeperking en optimaal gebruik maken van alle externe hulp is de boodschap
Morgen moeten we heropstarten om vanaf overmorgen weer onze financiële, concurrentiële en operationele positie te versterken.
Maar “morgen” zal niet morgen zijn … en “overmorgen” ook niet volgende week. Enige zekerheden zijn de onzekerheid over de duur van deze periode met geen of serieus verlaagde inkomsten, en de onzekerheid over de schade in het klantenvertrouwen. Wat als we pas over 3 maanden, 6 maanden of 9 maanden weer rijden met +80% bezetting? Hoe ons bedrijf hierop voorbereiden als we dit niet kunnen inschatten? Welke reserves houden en hoe investeren om de heropstart te faciliteren?
Scenarioplanning of scenariomanagement is de strategie om crisissen met dergelijke onzekerheden te lijf te gaan. Wat betekent dit op een bedrijf waar de activiteit vandaag onder de 20% is gezakt?
BAAV, in samenwerking met Deloitte, organiseerde een interactieve virtuele workshop die sterk focuste op de huidige situatie in de meerderheid van de Vlaamse autocar- en autobusbedrijven.
Ook alle Vlaamse en federale steunmaatregelen voor onze sector werden nog eens overlopen, en hun impact afgewogen.
Op het programma stond:
Deze workshop gemist? Bekijk de opname hieronder!