Actieplan

Na een grondige analyse van de sector en van een aantal maatschappelijke tendensen keurde de Raad van Bestuur in mei 2011 volgend actieplan goed:

  1. De sector in kaart brengen: een voortdurende monitoring van de sector van het ongeregeld vervoer.

  2. De (potentiële) markt in kaart brengen: een doorlopende analyse van de markt met de bedoeling potentialiteiten.

  3. Schoolreizenplan: het ondersteunen van de vraag vanuit onderwijs naar het gebruik van de autocar en het sensibiliseren van de sector met het oog op het creëren van een aangepast aanbod naar onderwijs toe.

  4. Verenigingsleven: het stimuleren van de vraag vanuit het verenigingsleven en het ondersteunen van de productie van een aangepast aanbod gericht aan de diverse verenigingen.

  5. Evenementen, musea, attraktieparken, …: het verstevigen van de positie van de autocarsector in het organiseren van evenementenvervoer. Hierbij is het aantonen van de win-win belangrijk : de autocarsector als de aanbrenger van klanten voor diverse evenementen, bezienswaardigheden en attracties.

  6. Productvernieuwing: het stimuleren van de sector in het aanmaken van een hedendaags aanbod dat aangepast is aan de vraag van de concrete klantengroepen.

  7. Imago: werken aan de actualisatie van de perceptie van de autocar en de autocarreis bij het brede publiek.

  8. Chauffeurs: het zorgen dat de sector voldoende en goede chauffeurs kan vinden. Hiertoe ondersteunt BAAV zowel de basisopleiding van nieuwe chauffeurs als de permanente bijscholing van bestaande chauffeurs.

  9. Rij- en Rusttijden: het ondersteunen van FBAA en IRU in zijn lobbying voor rij- en rusttijden die aangepast zijn aan de sector van het personenvervoer.

  10. Beweging maken: zorgen voor een warme en solidaire sector waarin de ondernemers elkaar kennen en ondersteunen.